Psycholog WarszawaKiedy blondynka traci rozum 4
forum psychiczne, forum psychiatryczne, forum psychologia

Zdrowa psychika, forum zdrowa psychika dotycząca psychologii zdrowia, higieny psychicznej oraz zaburzeń psychicznych.


You are not connected. Please login or register

Kiedy blondynka traci rozum 4

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 Kiedy blondynka traci rozum 4 on Sob Kwi 17, 2010 5:08 am

Admin


Admin
Koniec męskiej dominacji?

Wspominane już wcześniej wyniki amerykańskich testów kompetencyjnych wzbudziły duże emocje. Opublikowana w zeszłym roku w tygodniku 'Science' praca na ich temat analizowała dane pozyskane od 7 mln uczniów z 10 stanów (to gigantyczna liczba badanych). Z artykułu wynikało, że tuż przed pójściem do liceum amerykańskie nastolatki niezależnie od płci radzą sobie z matematyką generalnie tak samo dobrze. Co ciekawe, jedyna różnica między obydwiema płciami polegała na tym, że wśród chłopców było więcej matematycznych geniuszy oraz matematycznych matołków. Dziewczęta trzymały wysoki, ale zazwyczaj równy poziom. Być może stąd biorą się późniejsze dysproporcje w szkolnych osiągnięciach amerykańskich - a pewnie i polskich - dzieciaków. Wybitnie uzdolnieni matematycznie chłopcy są niejako automatycznie wyławiani przez nauczycieli, którzy poświęcają im więcej uwagi, odsuwając dziewczęta na dalszy plan. Dziewczynkom wmawia się, że prawdziwy talent w naukach ścisłych może mieć tylko ich kolega, a one niech zajmą się czymś bardziej pożytecznym.



- Nauczyciele i rodzice wciąż mówią dziewczynkom, na jakie zajęcia chodzić, jaką karierę wybrać. Wciąż słyszę anegdoty o psychologach szkolnych odradzających dziewczynom inżynierię, mówiących im, że nie poradzą sobie z matematyką - komentuje autorka pracy w 'Science' prof. Janet Hyde z University of Wisconsin. Stereotypy się jednak zmieniają, a płeć przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie w wyborze kariery. Najlepszym tego dowodem jest to, że już 30 proc. doktoratów z dziedziny nauk ścisłych bronionych na amerykańskich uczelniach piszą kobiety. Tymczasem 50 lat temu odsetek ten wynosił zaledwie 5 proc. U nas też jest nieźle, na przykład wśród inżynierów, a więc absolwentów uczelni stricte technicznych, 24 proc. osób z tytułem doktora to panie. Równie optymistyczne przedstawiają się wyniki przeprowadzanych co roku w Wielkiej Brytanii testów kompetencyjnych General Certificate of Secondary Education (GCSE), do których podchodzi się zazwyczaj po skończeniu 15-16 lat. Dziewczyny osiągają w nich lepsze wyniki niż chłopcy, ostatnio praktycznie w każdej dziedzinie poza językami obcymi.



Jest to niewątpliwie wynikiem zmiany sposobu myślenia na temat nauczania matematyki na przestrzeni ostatnich 30 lat (pod koniec lat 70. lepsze wyniki w nauce osiągali chłopcy). Nauczyciele starają się bowiem obecnie nie zwracać uwagi na płeć ucznia, lecz na jego zdolności i osiągnięcia. Co ciekawe, najlepsze wyniki w dziedzinie matematyki mają dziewczęta ze szkół żeńskich. Niewątpliwie dzieje się tak po części dlatego, że panowie nie rozpraszają swoich koleżanek, ale przede wszystkim wynika to z tempa i sposobu nauczania. Czasami chłopcy niektóre rzeczy łapią w mig, a dziewczęta potrzebują więcej czasu, by je zrozumieć. W żeńskich szkołach tempo i sposób nauczania są dostosowane do uczennic, a te nie wstydzą się przyznać, że czegoś nie rozumieją - co bywa podstawową przyczyną ich złych ocen z matematyki.
za: Wysokie Obcasy

Zobacz profil autora http://zdrowa-psychika.get-forum.net

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach